MUZIEK OP DE ZATERDAGMIDDAG – LUTHERSE KERK DELFT

In de voorjaars- en najaarsweken van 2019 is er een kleine concertserie in onze kerk met als motto ‘Muziek op de Zaterdagmiddag in de Lutherse kerk’ t.b.v. de 2e fase van de restauratie van het Van Oeckelenorgel. Diverse organisten en ensembles zullen concerteren in onze kerk ten bate van de 2e fase van de restauratie van ons orgel. Het zou fijn zijn als we het Restauratiefonds weer wat kunnen aanvullen. Aanvangstijd is 16:00 uur en de duur ca. één uur.

Het eerste concert vindt plaats op zaterdag 11 mei en wordt gegeven door het Carminis Consort, bestaande uit de sopranen Ineke Baksteen en Margareth Iping, gambiste Juun Voorhoeve en klavecinist Tjalling Roosjen, oude bekenden omdat zij al eerder enkele malen in onze kerk musiceerden. Deze keer staat er muziek van Monteverdi, Frescobaldi, Carissimi, Vizana en Peruchona op het programma.

Datum: zaterdag 11 mei, aanvang: 16:00 u., toegang gratis, collecte bij uitgang zeer aanbevolen.

De volgende data zijn de zaterdagen 15 en 22 juni en in het najaar 5, 12 en 19 oktober, steeds om 16:00 u..