Orgelvoettocht voor Luthers ogel

Orgelvoettocht op zaterdag 23 oktober en ingebruikneming gerestaureerde orgel en muziekvespers op zondag 14 november a.s.

Op zaterdag 23 oktober wordt een orgelvoettocht georganiseerd in het kader van de crowdfunding voor het orgel. De dag begint tussen 10:00 u. en 10:30 u. in de Lutherse Kerk. Na koffie met appeltaart en een orgelbespeling, wordt de dag voortgezet in de Oude en Nieuwe Kerk. Na bespelingen aldaar tot ca. 14:00 u. is er gelegenheid om in de Lutherse Kerk nog wat te drinken en eventueel eten. Organisten zijn Chris de Graaf, Wim Loef en Willemijn Roodbergen.
Er zijn voor deze dag nog plaatsen beschikbaar. Kosten zijn € 30. Aanmelding graag via info@elgdelft.nl

Op zondag 14 november wordt in onze kerk de voltooiing gevierd van de restauratie van het orgel. Dit gebeurt in een feestelijke bijeenkomst om 14:30 u. met aansluitend muziekvespers om 16:00 u.. Aan deze vespers werken behalve predikant ds. Taco Smit en organist Willemijn Roodbergen ook sopraan Paulien van der Werff mee. Er zal muziek klinken van Johann Sebastian Bach, o.a. de aria ‘Hilf Gott, dass es uns gelingt’ uit de cantate ‘Höchsterwünschtes Freudenfest’, de cantate die Bach speciaal voor een orgelinwijding heeft geschreven.

U bent voor deze middag van harte uitgenodigd.

Wilt u zich, als u deze middag wilt bijwonen, uiterlijk 20 oktober aanmelden via info@elgdelft.nl.