Over grenzen heen – Verslag Startzondag

Wat heb je nodig om over grenzen heen te gaan? En welke ervaringen heb jij met het verleggen van grenzen? En heb jij in je geloof ook grenzen verlegd? Dit waren zo wat vragen op het visum dat de bezoekers bij binnenkomst op de startzondag kregen.

In de viering daagde Ds. Fred van Helden de mensen uit om uit hun comfortzone te stappen en bijv. contacten te leggen tussen generaties, of tussen kerk en buurt. Zo stapte Jezus ook over grenzen heen om mensen, die er buiten lagen op te zoeken en stapte Zacheus op zijn beurt over zijn schroom heen en veranderde zijn leven.

Kinderen worden uitgedaagd om uit hun bubbel te komen

Na de dienst waren er presentaties van de Mother Aïda Foundation en het project van Kinderen in de Knel in Uganda. Met deze projecten over grenzen heen heeft de Hofkerk zich verbonden. Er zijn nu in het Mother Aida project 172 geiten. Door de geiten hebben de gezinnen meer inkomen en kunnen ze de scholing  voor hun kinderen betalen. In het project van Kinderen in de Knel krijgen straatkinderen in Kampala een kans om terug te keren naar Karamoja en een nieuw leven te beginnen.

Smullen van de koekjes en taarten die Tineke de Zwart heeft gemaakt

Met koffie en gebak in de hand werd er gesproken over de vragen op de visumkaartjes. Ook mocht men kleur bekennen bij het spel ‘over de streep.’ Wie bijv. wil de politiek in? en wie moest vanmorgen naar de kerk?

De kinderen kijken naar een filmpje uit Oeganda
In groepjes wordt gesproken wat je nodig hebt om over grenzen heen te gaan

Carline van der Harg nam mensen mee in een Afrikaaans lied en een dans en iedereen mocht daarna zingen onder begeleiding van de muziekgroep. De startzondag werd afgesloten met een maaltijd van gerechten van over de grens.

Wim Schram vraagt met stellingen of mensen over de streep willen gaan
Samen dansen en zingen o.l.v. Carline van der Harg

Foto’s van de startzondag zijn  te vinden in het album  Startzondag – Over grenzen heen