Paasgroetenactie: Doet u mee?

Met een Paasgroetenactie willen we elkaar een hart onder de riem steken door elkaar een kaartje te sturen. We nodigen iedereen uit om daaraan mee te doen. In de afgelopen week zijn er 40-dagenkalendesr bezorgd en een aantal mensen is bereid gevonden om een persoonlijke groet op de kaartjes te schrijven.  Wilt u/ jij ook mee doen aan de paasgroeten actie?

We sturen een paasgroet naar

• mensen in de Lindenhof en Parkzicht (inleveren vòòr 28 maart)
  • gevangenen in Nederland (inleveren vòòr 4 maart)

Hoe doet u mee?

1. u meldt u aan bij Cees van de Sluys, vdsluys@gmail.com 0624624048
  2. u ontvangt zoveel kaarten (5, 10, 15 of 20), als u wilt schrijven met een korte uitleg
  3. u schrijft een persoonlijke groet op de kaarten en levert uw geschreven de kaarten in of bij de Hofkerk, of bij uw bezorger, of bij de predikanten
  4. wij zorgen voor de verdere bezorging
voorbeeld tekst
“wij wensen u een vrolijk Pasen toe.
de wereld  is nog niet zoals we die graag willen
maar we geloven dat het anders wordt.
Houd vol, heb lief”
Uitleg Kaarten voor gevangenen

U krijgt de dubbele kaart(en) thuisbezorgd. Alleen op de bovenste kaart schrijft u een kort bericht van meeleven en uw/jouw voornaam en achternaam. (Schrijf niet je adres) Deze kaart is voor de gevangene zelf.

De onderste kaart met postzegel blijft onbeschreven. Die kaart met postzegel kan de gedetineerde zelf versturen naar een eigen bekende. Als diaconie hebben we al voor een postzegel gezorgd. Voor gedetineerden is het bemoedigend als ze kaarten krijgen, zeker als daar ook nog iets persoonlijks op staat. Ook al weet u niet precies wie deze kaart ontvangt, toch mag u ervan overtuigd zijn dat het de gedetineerden erg goed doet als hij/zij een kaart ontvangt.

Ga voor alle informatie naar protestantsekerk.nl/paasgroetenactie. Daar vindt u een instructiefilmpje en ook suggesties voor het schrijven op de kaart. Bij: Welke groet kan ik op de paasgroetenkaart schrijven?