Paasviering Mozaïek in Hofkerk

Luidkeels zongen de kinderen de liedjes mee  tijdens de Paasviering in de Hofkerk, donderdag 29 maart.   De liedjes werden begeleid door muzikanten uit de Hofkerk, Tjeerd Hoekstra, Hans Kaiser en Kevin van Helden.  De kerk was vrolijk versierd met kunstwerkjes van zonnebloemen en  eieren  , die de kinderen hadden gemaakt.

Dominee Fred  vertelde a.d.h.v. de plantjes  en de zon wat het paasverhaal inhield.  Als  je  God vergelijkt met de zon die mensen doet groeien en bloeien, kan je Jezus vergelijken met een zonnebloem. Jezus laat ook de mensen groeien en geeft hen licht, ruimte en voeding.  Vooral de plantje die achteraan staan en overschaduwt en verdrukt worden.

Maar als andere plantjes   de baas spelen en elkaar  overwoekeren en er komt geen licht meer bij en geen water…  ‘Wat gebeurt er dan?’ vroeg dominee Fred.  ‘Dan gaan het plantje dood,’ riepen de kinderen. Dat gebeurde ook met  Jezus.

Maar God laat dat niet gebeuren. Hij laat Jezus  opstaan en de mensen opbloeien.

De kinderen van beide locaties van het Mozaïek deden ook mee ook in de vieringen.    Een kind uit groep 1 mocht de Paaskaars aansteken, anderen vertelden het Paasverhaal en weer anderen lieten hun eigen geschreven gebeden horen.

Extra foto’s

Kijk voor foto’s in het album Paasviering Mozaïek 2018       Er zijn nog extra foto’s aan het album toegevoegd.