Pannenkoekenmaaltijd brengt € 400 op

Wat waren ze lekker! de pannenkoeken. Iedereen zat er van te smullen.

Cees van der Sluys vertelde ondertussen over de Goede Doelen. Kledingbank de Buurvrouw en het Interkerkelijk Sociaal Fonds.

Het bedrag dat in de bus zat was € 378,10. Dat werd later aangevuld tot € 400. De diaconie verdubbeld dit bedrag, dus elk doel krijgt dit bedrag.

Heel veel dank en de bakkers de helpers en iedereen die kwam eten.

In het  Interkerkelijk Sociaal Fonds (ISF) werken 11 geloofsgemeenschappen samen, die het als hun taak zien om de medemens in nood de helpende hand te bieden. Met financiën die bijna helemaal vanuit deze geloofsgemeenschappen komen is het ISF een soort noodfonds die mensen die mensen kan helpen  als ze bijvoorbeeld plotseling geen of te weinig inkomen/uitkering ontvangen of uit huis gezet dreigen te worden of bij energieafsluiting. De ervaren vrijwilligers bieden hulp en geven advies.

Kledingbank de Buurvrouw wil ervoor zorgen dat mensen met een minimaal inkomen in Delft en omgeving kunnen profiteren van de welvaart van andere mensen.
Dat doen we door allereerst kleding en textiel in te zamelen. En deze later weer te verdelen onder de mensen die het nodig hebben.
In de winkel  aan de Ternatestraat 113 staan Saskia, Irene, Karin en enthousiaste vrijwilligers klaar om u te helpen bij het uitzoeken van de kleding.