Pannenkoekenmaaltijd Hofkerk brengt bijna 500 euro op voor Mother Aïda Foundation

Meta de Vries serveert de pannekoeken

De pannenkoekenmaaltijd in de Hofkerk woensdag 27 juni bracht   €  493,05 op voor de Mother Aïda  Foundation in Uganda.
Drie uur lang stond een een viertal kok  te bakken . In totaal werden er 240 pannenkoeken gebakken.   Ruim 50 mensen waren afgekomen op de  pannenkoekenmaaltijd.

Meta de Vries die drie jaar geleden  met Lydia Amongi gestart is met de Mother Aïda foundation vertelde dat  met het geld   geiten gekocht kunnen worden á € 25,= per stuk .  Bijna iedereen in het dorp in Uganda heeft een  of meerdere geiten. Dat is hun spaarpot. Met geiten kan gefokt worden en voor zeven geiten kun je een koe kopen. En  de melk van koe kun je verkopen   en zo zorg je voor schoolgeld voor de kinderen.

De deelnemers aan de maaltijd  smikkelden van de pannenkoeken, die schoon op gingen.  De donatie na de maaltijd  leverde dit mooie resultaat op waarvan  20 geiten gekocht kunnen worden.

Leer meer over de Mother Aïda Foundation op  https://leerkrachtcoaching.nl/actie/

Kijk voor foto’s in het album   Pannenkoekenmaaltijd 2018  (van Fred van Helden)  en Pannenkoeken Actie voor geiten in Oeganda  met foto’s van Roland Bezemer