Passion en barmhartigheid

De Passion Delft, die op Goede  Vrijdag 2 april op het youtube kanaal van de Hofkerk Delft werd  uitgezonden, gaf een mooi mix van Nederlandstalige popsongs, gecombineerd met verhaal van het lijden en sterven van  Jezus. In het verhaal en in de keuze van de songs is ook het project van de 40-dagentijd verweven; nl. de zeven werken van barmhartigheid.

Playlist PASSION DELFT 2021

Achter de schermen

Het was een hele klus om de Passion in corona tijd voor elkaar te krijgen;  Thuis de muziekpartij of zang opnemen en mixen, scènes opnemen, filmpjes monteren, powerpoint-presentatie klaarmaken, PR en wat dan ook. Maar het resultaat mag er zijn.

Connie Kwint en Nicole Ringeling zijn vertellers
Roland Bezemer en Herbert Polman maken filmopnames, als Johannes (Hendrik Vlug) en Petrus (René Strengholt) de tafel dekken voor het Laatste Avondmaal. Op de achtergrond kijken kijken Kees Witte, Fred van Helden en David Knibbe (Judas) toe
Herbert Polman en Kees Witte verzorgen de beamerpresentatie en de live stream
René Strengholt verzorgt de auto-cue
Jezus (Mattie Mostert) wordt verhoord door Pilatus (Kees Muusse)

Bedankt

We kunnen met trots erop terugkijken op wat we voor elkaar hebben gekregen.  We vinden het mooi dat de Passion Delft ook een Delfts karakter heeft gekregen met deelname uit veel kerken. We willen iedereen, die meegewerkt heeft van harte bedanken!

Fred van Helden en Kees Witte

Deelnemers aan de Passion 2021

Muziek: Muziekgroep Hofkerk & Friends; Kees Witte, Rob Witte, Kevin van Helden, Tieme Witte, Caroline der Nederlanden, Jan Willem Keijzer, Dana Witte, Anton Duisterwinkel
Script: Fred van Helden, René Strengholt, Kees Witte, David Knibbe