Passion in Coronatijd

Lieve muziek liefhebbers,

Vorig jaar rond deze tijd waren we hard aan het oefenen en foto’s aan het maken voor een tweede Passion in Delft.  In 2015 heeft de Hofkerk met de Praiseband OnLine een Passion uitgevoerd. Het lijdensverhaal werd verteld en met Nederlandstalige liederen aangevuld en met foto’s ondersteund. De foto’s waren met en door de leden van de kerk zelf gemaakt. De reacties van de (vele) bezoekers waren lovend. In 2020 wilde we dat weer uitvoeren, met nieuwe verhalen nieuwe liederen en nieuwe muzikanten. Helaas gooide Corona roet in het eten en kon de Passion 2020 niet doorgaan.

Ondertussen zijn we bijna een jaar verder en hebben we het gevoel dat we toch iets moeten gaan doen, niet alleen om de muzikanten bezig te houden, maar ook ter ondersteuning van de gemeenteleden; er zijn nog steeds mogelijkheden om mooie kerkdiensten te maken! We hebben enige ervaring met het individueel muziek opnemen en mixen. We zijn bezig een nieuw script te maken op basis van het 40 dagen project: de 7 werken van barmhartigheid. Hierbij worden Nederlandstalige liederen gezocht en daarmee wordt het Paasverhaal verteld. We zullen dit gaan opnemen met een livestream; een vertelling ondersteund met PowerPoint dia’s en begeleid door van te voren opgenomen muziek. Het is nieuw voor ons allen, maar het gaat vast lukken. We gaan er wat moois van maken!

Wanneer er nog mensen zijn die goed overweg met het mixen van individueel opgenomen muziek of muzikanten / zangers die met popliedjes mee kunnen doen, willen we die verzoeken om zich aan te melden bij mij.

Groetjes Kees Witte  ca.witte@hetnet.nl