Pastorale Dag za. 2 juni

Zaterdag 2 juni is er een Pastorale Dag in de Hofkerk. De Pastorale Dag is bedoeld voor contact- en bezoekmedewerkers, en voor iedereen die geïnteresseerd is.  Want misschien wil jij wel  contactpersoon worden,  of op een andere manier meehelpen aan het  het omzien naar elkaar. Pastoraat is toch iets van ons allemaal?

Eenzamen in het vizier!?

Een van de speerpunten van het beleid van de Hofkerk is ‘eenzamen’. Wat kunnen wij als Hofkerk doen om te voorkomen dat mensen tegen hun wil vereenzamen, en hoe kunnen wij eenzaamheid doorbreken?

Wat mogelijk daarbij kan helpen is een ouderennetwerker.

De Protestantse Gemeente Delft is momenteel bezig een ouderennetwerker aan te stellen. Over wat die gaat doen en hoe wij daar gebruik van kunnen maken, horen wij op de Pastorale Dag meer van Marianne Ouwendijk. Zij heeft mede onderzoek gedaan in het voortraject voor het benoemen van de ouderennetwerker.

Ervaringen uitwisselen

Naast de informatie over de ouderennetwerker is er op deze middag gelegenheid om ervaringen uit te wisselen. We doen dit aan de hand van vragen samengesteld door de filosofe Stine Jensen.

Datum: zaterdag 2 juni

Tijd: 12.30 – 15.30 uur

De bijeenkomst begint met een lunch.

Kom jij/u ook?

Wilt u ook komen (en heeft u geen persoonlijke uitnodiging ontvangen) meld je dan graag aan bij: Jantineke Witte, of Caroline der Nederlanden.