Pulse Events: Inspirerende avonden in Delft om geloof te verdiepen

Inspirerende avonden om mensen aan het denken te zetten en hun geloof te verdiepen. Dat is het idee achter een nieuw initiatief in Delft: Pulse Events. Prikkelende toespraken, muziek, dans, poëzie en andere creatieve uitingen dagen de bezoekers uit te zoeken naar de hartslag van God in de maatschappij en te ontdekken wat dat betekent voor ieders leven.

De eerste bijeenkomst met als thema ‘Feel the Pulse’ is op zondag 30 september in de Zuiderkerk. Drie bekende sprekers uit diverse hoeken van christelijk Nederland bijten het spits af met persoonlijke verhalen in TED-stijl:

Andries Knevel – radio- en televisiepresentator, oud-programmadirecteur van de EO en schrijver – zal spreken over ‘een hinderlijke God?’.

Rikko Voorberg – kerkelijk werker, dominee van de PopUpKerk in Amsterdam en medeoprichter van de Vluchtkerk – spreekt over ‘Heilige woede’.

Rinke Verkerk – journalist, programmamaker en schrijver – spreekt over ‘de ware worden’.

Ter afwisseling van hun toespraken zijn er korte creatieve intermezzo’s.

Pulse Events verwijst naar een repeterende hartslag – de hartslag van God, maar ook naar bewegingen die we in de wereld waarnemen en hoe die in ons eigen leven resoneren. Het is een initiatief van een groepje mensen uit Evangeliegemeente Morgenstond. Ze willen vanuit hun geloof meer doen aan het doordenken van relevante en soms ook lastige actuele onderwerpen waarmee we als christen worstelen of waarmee we in de dagelijkse praktijk worden geconfronteerd. Die verdieping zal er op een heel andere wijze ook komen in Pulse Events met speciale worshipconcerten.

De initiatiefnemers zijn ervan overtuigd dat de avonden inspirerend kunnen zijn voor heel veel mensen in de regio van Delft, ongeacht hun kerkelijke achtergrond. Daarom bent u van harte uitgenodigd om naar de gratis toegankelijke avonden te komen.

Locatie: Zuiderkerk in Delft, Achterom 46.

Tijd: 20.00 uur; de zaal gaat om 19.30 uur open.

De eerste avond is dus op zondag 30 september. De volgende bijeenkomsten staan gepland op 18 november, 10 februari, 19 april en 16 juni. De invulling ervan en de onderwerpen worden per keer aangekondigd, ook via social media, zoals Twitter (@PulseDelft), Facebook en Instagram.

Van harte welkom!

Hartelijke groet,