Samen Groen Doen #10 -Stekjesmarkt en insectenhotel en meer

Insecten welkom – Hotel geopend

Alle insecten in en rond de Hofkerk zijn welkom om gebruik te maken van het insectenhotel. Het hotel, dat gemaakt in dezelfde vorm als de Hofkerk, is geopend en staat aan de zijde van Parkzicht en de Lindenhof.

Een stekje van Fuchsia?

Zaterdag 17 juni (vlak voor vaderdag) is er  van 10-12.00u. in de rond de Hofkerk een stekjesmarkt. Op de markt kun je je stekjes verkopen en kopen. Stekjes van de fuchsia of van andere binnen of buitenplanten.  Alles mag. Ook groente en fruit van eigen tuin.
In de kerk of op het terras achter de kerk is er koffie en thee. Er is informatie over duurzaamheid in Delft, en mensen die iets vertellen over een wormenhotel.

Meehelpen? Graag! Want we willen SAMEN Groen Doen

Wat kan je doen om mee te helpen

• Nodig je buren of mensen van je buurttuinen uit om mee te doen
  • Stek nog snel een paar van je plantjes en neem ze mee.
  • Bak een cake of taart
  • Neem kleingeld mee.  We hebben geen pinapparaat.

De opbrengst van de verkoop en koffie koek komt ten goede aan het HI4 ZWO project | Geen kinderarbeid in de textielindustrie

Samen Groen doen in Delft

Bij de Hugo de Groot lezing over Duurzaam verbinden in de stad, lag tijdens de lezing de nadruk op hoe we in Delft duurzame verbinden tussen mensen kunnen leggen. In de paneldiscussie en  in de standjes werd  meer accent gelegd op duurzaamheid en klimaat.

Ook tijdens de Hortusdagen van de Hortus Botanicus van de TU delft werd en  aandacht geschonken aan Samen Groen Doen.

We strooien voor u wat de informatie. in de hoop dat iets aanslaat.

Wandelen in Midden-Delfland

In Midden-Delfland kun je vele ommetjes of middellange wandelingen maken. Op de fiets kun je bomenroute maken langs bijziendere bomen.

Zaterdag 17 juni is er de Midden Delfland dag ‘Zeg het met groen’

Meer info >> Midden-Delflandvereniging

Klimaat-maat – maakt groene dromen waar

De Klimaat-maat helpt mee  om een groenere en klimaatbestendige tuin te maken. Met een starterspakket koop je sne en eenvoudig een plantenpakket, een regenton en/of een groen dak. klimaatmaatdelft.nl/starterspakketten

De Klimaat-maat zit in het duurzaamheidscentrum Delft De Papaver en houdt zich ook bezig met het zgn. NK Tegelwippen, d.wz. het ‘vergroenen’ van straten en voortuinen en  en balkons

Kijk op  klimaatmaatdelft.nl voor meer informatie o.a.

• 3 en 4 juni 2023 | Velt Ecotuindagen
  • 18 juni | Opentuinendag Delft

Delft 4 Global Goals

Delft4Global Goals is een initiatief om de Global Goals of Sustainable Development Goals (SDG’s) in Delft ‘op de kaart te zetten’.  Er zijn 17  wereldwijde Duurzaamheidsdoelen. Ken jij ze allemaal? Delft4Global Goals wil ondersteunen en verbinden om om de wereld – en dus ook Delft – tot een betere plek te maken in 2030.

Wat zijn de 17 Doelen voor duurzame ontwikkeling? Geen Armoede, Geen honger, goed onderwijs…. wat zijn de 17 doelen voor duurzame ontwikkeling?
En welke Delftse organisaties, bedrijven zeten zich in en welke initiatieven ontplooien zij?

Meer informatie >> delft4globalgoals.nl

• 10 juni Wijk Cleanup Voorhof

Energiebesparen – 015 Duurzaam Helpt

De goedkoopste energie is de energie die je niet gebruikt. Met grote en kleien stappen kunnen we onze gewoontes aanpassen. 015 Duurzaam helpt daarbij. Bijvoorbeeld door een energiecoach. Die komt langs en kijkt hoe u u enrgieverbruik kunt verlagen, en of u in aanmerking komt voor gratis energiehulp.

De  tips  zijn  soms heel eenvoudig; van de deksel op de pan doen als je gaat koken, korter douchen, en tochtstrips plaatsen.

Meer informatie >>www.015duurzaam.info

Rechtstreex al je duurzame boodschappen op één plek

Wil je genieten van vers en lekker eten dat met aandacht is geproduceerd door boeren en makers uit je regio? Dan kun je producten, of  boxen met lokale producten bestellen bij www.rechtstreex.nl