Schrijven voor Amnesty – april

In deze maand houden wij namens Amnesty International een schrijfactie tegen mensenrechtenschendingen.

We schrijven wij voor:

1. De Egyptische student antropologie Ahmed Samir Santawy doet onderzoek naar islam en abortus. Hij werd gearresteerd en geslagen. Hij wordt onterecht beschuldigd van ‘lidmaatschap van een terroristische groepering’ en ‘het verspreiden van nepnieuws’.
    In uw brief roept u de autoriteiten in Egypte op om Ahmed Samir Santawy onmiddellijk vrij te laten.
  2. De Koerdisch-Iraanse Zeynab Jalalian krijgt in de gevangenis niet de medische zorg die ze nodig heeft. Tenzij ze een ‘bekentenis’ aflegt.
    In uw brief roept u de autoriteiten in Iran op om Zeynab Jalalian onmiddellijk vrij te laten.
  3. Mensenrechtenverdediger Idris Khattak uit Pakistan wordt sinds november 2019 op een onbekende plek vastgehouden door de autoriteiten, op basis van een vage aanklacht wegens spionage. Hij kan zelfs de doodstraf krijgen. Hij krijgt zeer waarschijnlijk geen eerlijke rechtszaak.
    In uw brief roept u de autoriteiten in Pakistan op om onmiddellijk bekend te maken waar Idris Khattak gevangenzit. En Idris’ rechtszaak moet niet door een militaire rechtbank worden behandeld, maar door een burgerlijke rechtbank.

Hoe kunt u meedoen?

Om mee te doen geeft u de volgende opties:

1. Zelf printen en verzenden per post;
    In de onderstaande download zijn de de drie brieven en de toelichting opgenomen. U kunt de brieven zelf printen en versturen.
  2. Brieven thuis laten bezorgen en zelf verzenden per post.
    In de wijkgemeenten leveren Evert van Bokhorst,  en Herman de Wolff ook aan huis. Geef per telefoon (015-2143690) of per e-mail (mail@hermandewolff.nl) door dat u de brieven wilt ontvangen, en op welk adres. Brieven en enveloppen met postzegel en toelichting ontvangt u in de brievenbus.
    De onkosten (3,00 per setje van twee deze keer) kunt u storten op de bankrekening van de kerkenroep van Amnesty International te Delft, NL97 TRIO 0197 6877 84 ovv “Schrijfactie Amnesty.”

Download brieven en toelichting

Hieronder kunt u de brieven en de toelichting downloaden: