Schrijven voor Amnesty – augustus

In deze maand houden wij namens Amnesty International een schrijfactie tegen mensenrechtenschendingen.

We schrijven voor:

1. Jaafar Jaafar is hoofdredacteur van de Nigeriaanse on-line nieuwssite Daily Nigerian. In 2018 publiceerde hij filmpjes waarin hij liet zien dat de gouverneur van de staat Kano smeergeld aannam. In uw brief roept u de Nigeriaanse autoriteiten op om alle aanklachten tegen Jaafar Jaafar te laten vallen.
    2. De Egyptische politiek activist Alaa Abdel Fattah en advocaat Mohamed el-Baqer zitten sinds oktober 2019 in voorarrest vanwege valse beschuldigingen waaronder het verspreiden van ‘nepnieuws’. Ze zitten alleen maar vast vanwege hun vreedzame werk voor de mensen-rechten. In de gevangenis worden ze slecht behandeld. In uw brief roept u de Egyptische autoriteiten op om Alaa Abdel Fattah en Mohamed el-Baqer onmiddellijk vrij te laten.
    3. Bij een voormalige kostschool voor inheemse kinderen in het westen van Canada zijn 215 stoffelijke overschotten van kinderen gevonden. De kinderen hadden nooit bij hun ouders mogen worden weggehaald. In uw brief roept u de Canadese autoriteiten op om de dood van de inheemse kinderen te onderzoeken.

Hoe kunt u meedoen?

Om mee te doen geeft u de volgende opties:

1. Zelf printen en verzenden per post;
    In de onderstaande download zijn de de drie brieven en de toelichting opgenomen. U kunt de brieven zelf printen en versturen.
  2. Brieven thuis laten bezorgen en zelf verzenden per post.
    In de wijkgemeenten leveren Evert van Bokhorst,  en Herman de Wolff ook aan huis. Geef per telefoon (015-2143690) of per e-mail (mail@hermandewolff.nl) door dat u de brieven wilt ontvangen, en op welk adres. Brieven en enveloppen met postzegel en toelichting ontvangt u in de brievenbus.
    De onkosten (3,00 per setje van twee deze keer) kunt u storten op de bankrekening van de kerkengroep van Amnesty International te Delft, NL97 TRIO 0197 6877 84 ovv “Schrijfactie Amnesty.”

Download brieven en toelichting

Hieronder kunt u de brieven en de toelichting downloaden: