Schrijven voor Amnesty – feb/mrt

In deze maand houden wij namens Amnesty International een schrijfactie tegen mensenrechtenschendingen.

We schrijven wij voor:

1. De Iraans-Zweedse spoedarts Ahmadreza Djalali hoorde op 24 november 2020 dat hij binnen een week geëxecuteerd zou worden. Hij belde zijn vrouw om afscheid te nemen. Eind december lieten de Iraanse autoriteiten weten dat Djalali’s executie met een maand was opgeschort. Zeer waarschijnlijk gebeurde dit vanwege de internationale aandacht voor zijn zaak.
    In uw brief roept u de autoriteiten op de doodstraf van Ahmadreza Djalali niet uit te voeren en hem onmiddellijk vrij te laten.
  2. Anastasia Shevchenko werkt bij de organisatie Open Russia, die opkomt voor de mensenrechten in Rusland. Shevchenko hangt een gevangenisstraf van zes jaar boven het hoofd vanwege haar werk.
    In uw brief roept u de Russische gevangenisautoriteiten. op om Anastasia Shevchenko onmiddellijk vrij te laten.
  3. De Oeigoerse arts Gulshan Abbas kreeg 20 jaar gevan-genisstraf in een geheim proces. Zeer waarschijnlijk omdat haar familie in de Verenigde Staten actievoert voor het lot van de Oeigoeren. Bijna 1 miljoen Oeigoeren zit-ten onder zeer slechte omstandigheden opgesloten in ‘heropvoedingskampen’ in de Chinese provincie Xinjiang.
    In uw brief roept u de gevangenisautoriteiten in China op om Gulshan Abbas onmiddellijk vrij te laten.

Hoe kunt u meedoen?

Om mee te doen geeft u de volgende opties:

1. Zelf printen en verzenden per post;
    In de onderstaande download zijn de de drie brieven en de toelichting opgenomen. U kunt de brieven zelf printen en versturen.
  2. Brieven thuis laten bezorgen en zelf verzenden per post.
    In de wijkgemeenten leveren Evert van Bokhorst,  en Herman de Wolff ook aan huis. Geef per telefoon (015-2143690) of per e-mail (mail@hermandewolff.nl) door dat u de brieven wilt ontvangen, en op welk adres. Brieven en enveloppen met postzegel en toelichting ontvangt u in de brievenbus.
    De onkosten (3,00 per setje van twee deze keer) kunt u storten op de bankrekening van de kerkenroep van Amnesty International te Delft, NL97 TRIO 0197 6877 84 ovv “Schrijfactie Amnesty.”

Download brieven en toelichting

Hieronder kunt u de brieven en de toelichting downloaden: