kerkdienst 12 februari 2023

Er is deze zondag 12 februari geen dienst in de Hofkerk, maar in de Vierhovenkerk.

HI4 Winterdienst | Vierhovenkerk

Zondag zo 12 februari
Voorganger:  ds. D. Knibbe
Viering Heilig Avondmaal

Op 12 februari kerken we in de Vierhovenkerk. We vieren dan het avondmaal. Omzien naar elkaar als wijkgemeente. Hoe doe je dat? Waar moet je op letten? Kijk je naar de ouderen, de jongeren, of kun je niet kiezen? In deze dienst doe ik een stapje terug. We gaan het niet hebben op welke groep we moeten letten, we gaan nu eens kijken hoe jezelf bent als jij contact legt, praat, luistert met een ander. We doen dat aan de hand van (gedeelten uit) Job 3 en 4. Dus we beluisteren eerst hoe een mens, Job, reageert op ongekend leed (Job 3) en hoe een vriend daarop reageert (Job 4). De gedachte van een kerk als zorgkern spinnen wij dan verder uit. Een kerk met leden die een houding hebben van onvoorwaardelijk luisteren is noodzakelijk om in deze tijd te overleven. Want wij hebben nog zoveel leden, als die liefde uitstralen naar hun omgeving … wat een kracht is dat!

CityKerk Delft

De Kopgroep van CityKerk Delft  komt iets vertellen en gaat met de bezoekers in gesprek  over wat CityKerk betekent voor de HI4