Passion Delft | Goede Vrijdag 2 April

Luister naar de viering GA NAAR KERKOMROEP VAN DEZE DIENST

Bekijk de viering GA NAAR DE YOUTUBE LIVE STREAM VAN DEZE DIENST

Wat hebben de 7 werken van barmhartigheid en de Passion met elkaar te maken? Alles! In het lijdensverhaal komt de ware aard van Jezus naar boven, hij cijfert zichzelf totaal weg en geeft liefde aan de medemensen, hij vergeeft wie hem pijnigen, hij heeft zelfs oog voor anderen in zijn lijden en uiteindelijk sterft hij zelfs voor ons. Hoe wij mensen dat kunnenĀ proberen na te doen, wordt beschreven in de 7 werken van barmhartigheid (Geef de dorstige te drinken, voedt de hongerige, kleed de naakte, verzorg de zieke, bezoek de gevangene, begraaf de dode en herberg de vreemdeling). Deze twee verhalen worden samengebracht in de Passion Delft 2021 en het is deze tijd actueler dan ooit!

De Passion Delft vertelt het verhaal van de laatste uren van Jezus, van zijn lijden, sterven en opstanding in een uniek muzikaal evenement met Nederlandstalige liederen.

De Passion Delft is te zien op Goede Vrijdag 2 april 2021 om 20:00u via het Youtube kanaal van de Hofkerk