Start nieuw seizoen Cantatevespers – 3 sept

Nieuw seizoen cantatevespers

Zondag 3 september start een nieuw seizoen van de Cantatevespers  met bijzondere cantate van Bach

“Geist und Seele wird verwirret”, Geest en ziel raken in verwarring (BWV 35) is de titel van de eerste cantatevesper van het seizoen 2017-2018 op 3 september in de Oude Kerk.

Cantate met alleen solo-cantate

Deze cantate is bijzonder, omdat het Bachs enige cantate is met  instrumentale beginstukken, en zonder slotkoraal van een koor. Het is ook één van de weinige solistencantates die Bach heeft gecomponeerd.

De solist is de alt Jan Kullmann. Dirigent van het orkest en het koor en algehele leiding is in handen van Mark Tempelaars.  Wim Loef bespeelt het orgel. Voorganger in deze vesper is Robin Voorn, Pastor van de Oud-katholieke kerk in Delft.

Jezus geeft doofstomme zijn gehoor terug

Deze cantate is gebaseerd op het bijbelverhaal waarin  Jezus een doofstomme zijn spraak en gehoor teruggeeft. Jezus’ volgelingen geven vervolgens luidruchtig bekendheid aan dit godswonder. Dankzegging en lofprijzing karakteriseren dan ook de cantate voor deze zondag.

Gratis entree

De vesper begint om 19.00 uur. In de vesper zal een collecte worden gehouden die deze vieringen mede mogelijk maakt.

Download  Programma  Cantatevespers

In het seizoen 2017-2018 worden  6 cantates gehouden.

Download het programma  Cantatevespers 2017-2018