Startzondag: Daar krijg je energie van – verslag

Daar krijg je energie van was het thema van de startzondag. Op de dag werd het plan gelanceerd om zonnepanelen op het dak van de Hofkerk te gaan plaatsen.  Dit werd uitgelegd door de Koos Saathof. Daarna was er een energiekwis   waar vier groepen met elkaar de strijd aangingen.    Speel de energiekwis nog thuis.

Overtuigd van het antwoord bij de energiekwis

In een markt kon je informatie  en energie met elkaar delen. Kinderen bouwden aan een bouwpakket op zonne-energie, Koos Saathof gaf verder uitleg over de zonnepanelen, terwijl Wouter van der Harg liet zien hoe je in je huis met een simpele zonnecollector van 12 euro al lichtjes in je huis kan laten branden.

Koos Saathof geeft informatie over de zonnepanelen op de Hofkerk
Er wordt geknutseld aan het mobiel op zonne-energie

Caroline der Nederlanden liet zien welke energie je kan opdoen aan de activiteiten die we dit seizoen op de agenda hebben staan. Meta de Vries verkocht in sneltreinvaart de van plastic afval gehaakte tassen uit van het Mother Aida project in Oeganda. Ondertussen wordt er nu gezocht naar manieren om in Oeganda licht in de avond te geven m.b.v. een Wacka-Wacka portable zonnecollector.

Meta verkoop de in Oegande van afvalplastic gehaakte tasje

Deze Wacka –Wacka liet ds. der Nederlanden al zien in de viering aan de kinderen. Als God de zon is mogen wij mensen de zonnepanelen zijn. We mogen de energie opvangen en omzetten in bruikbare energie om anderen te helpen.

Jolanda Dukker verzamelde papieren zonnencellen, waarop ieder heeft geschreven waar hij energie van krijgt.

de Zonnencellen “waar je energie van krijgt” worden opgeplakt tot een groot zonnepaneel

Dank aan alle bakkers, de ijsmaakster en alle andere mensen die hebben meegeholpen aan de startdag.

Iedereen staat in de rij voor het zelfgemaakte ijs van Tineke de Zwart

Bekijk meer foto’s in het album  Startzondag 2017 Daar krijg je energie van