Stille week -vieringen

Stille Week

In de Stille week leven we mee met Jezus in zijn lijden, in zijn vertrouwen op God en in zijn hoop dat God de wereld nieuw maakt. En in het opstaan van mensen die om elkaar geven.

Er is elke avond een viering.

• Ma.         26 maart               19.30 uur              Hofkerk
  • Di.          27 maart               19.30 uur              Hofkerk
  • Wo.        28 maart               19.30 uur              Hofkerk
  • Do.         29 maart               19.30 uur              Hofkerk                Witte Donderdag
  • Vr.          30 maart               19.30 uur              Lutherse kerk       Goede vrijdag
  • Za.          31 maart               20.00 uur              Hofkerk                Stille zaterdag
  • Zo.          1 april                    10.00 uur              Hofkerk                Pasen

Download liturgie voor stille week

3 dagen voor Pasen

Op Witte donderdag staan we stil bij de laatste maaltijd die Jezus deelde met zijn vrienden. Op Goede Vrijdag lopen we a.d.h.v. kruiswegstaties mee met Jezus in zijn laatste uren.

Zaterdag brengt Voice of Praise een moderne Passie geïnspireerd op de Matthäus Passion van Bach. Laat u meenemen door mensen die in Jezus de dromen van een wereld van vrede en gerechtigheid zien uitkomen. Maar ook in verwarring raken, als dat niet gebeurt met zwaarden, maar met de zachte kracht van liefde. Nog meer als dat lijkt te eindigen aan het kruis. Geen droom, maar een nachtmerrie.

Jezus gelooft, dat God alles in zijn hand houdt; het is wachten tot wat nu slaapt geroepen wordt om op te staan. En die opstanding vieren we met Pasen.