Tentoonstelling Jackie Howard in Oude Kerk

Enthousiast gaf textielkunstenares Jackie Howard uitleg bij haar werken die momenteel te bewonderen zijn in de Oude Kerk. Aan de leden van het Leerhuis van de Hofkerk en een aantal belangstellenden vertelde zij op 18 juni welke technieken en stoffen en materialen zij gebruikt bij het maken van haar werken. Er blijken vaak intensieve bewerkingen aan vooraf te gaan voor zij het effect bereikt wat zij beoogt. Gelaagdheid en kleuren spelen daarbij een belangrijke rol.

Daarnaast vertelde Jackie Howard gepassioneerd wat haar inspireert. Bomen spelen een belangrijk rol in haar werk, maar ook bijbelverhalen en bijbelse thema’s komen terug in haar werk. Door de uitleg van Jackie Howard gaf een bijzondere verdieping aan haar werken.

Een prachtig klein werk was één  van de werken uit een serie over het Hooglied, waar gesproken wordt over moeder huis. In dat werk had zij kleedjes en materiaal verwerkt uit haar eigen moeders huis.

Foto’s zijn te zien in het album  Tentoonstelling Jackie Howard