Top 2000-dienst foto’s en filmpjes

In een gezellige sfeer en losjes aan elkaar gepraat speelde de band en koor, bestaand uit muzikanten en zangers uit heel Delft, songs  die te maken hadden met oorlog en vrede onder het thema Make Music, Not War. De songs, gebeden en Bijbellezingen vormden een goed en duidelijk verhaal. Zo was het een bewogen reis door emoties, landen en tijden. De voetnoten verwijzen naar de playlist, zie hieronder

Het ging van Oorlog1 naar Wij en zij2”. Van constatering dat er overal oorlog is3 naar de kleine mens die toch steeds weer doorgaat4. We zagen de eeuwige soldaat5 en we hoorden over rampen6. We reisden van Duitsland 19397 via Noord Ierland 19728 naar Saigon 19759. Na 21 saluutschoten10 concludeerden we dat de wereld gek geworden was11. En we baden om vrede op aarde12. We probeerden de politiek te benaderen en vroegen we ons af of meneer de president lekker sliep13. Daarna zagen we twee stammen14 met elkaar vechten waarbij niemand iets won en we hoorden over ballonnen15 die bijna een oorlog veroorzaakten. Gelukkig hoorden we ook een verhaal hoe je om kan gaan met je vijanden16. Alleen wanneer we ons allemaal aansluiten bij de caravaan van de liefde17 kunnen we dit geweld stoppen. Jezus vertelt ons “heb je vijanden lief”18. Maar dat kunnen we niet alleen, daar hebben we iemand bij nodig die ons bij staat19. Gedragen door de zegen van God, kunnen we zeggen dat we geen oorlog20 gaan maken, maar Muziek!

1 Oorlog, Doe Maar
18 Lucas 6 vers 27-31
19 Stand By me, Benny E. King
20 War, Kensington

Naast de muziek was er ook een hapje en een drankje en alles was gratis (al was er wel een collecte voor de onkosten en “War Child”).
In de pauze werden we getrakteerd op een hilarische Pub Quiz met muziek- en oorslogsvragen. De voor deze gelegenheid samengestelde band (uit verschillende kerken in Delft) speelde goed, met als hoogtepunt “Goodnight Saigon” met helikoptergeluiden en indrukwekkende zang. Ook het a capella Caravan of Love en Two Tribes waren indrukwekkende nummers. Kortom een prachtige avond waar we stil stonden bij de waanzin van oorlog m.b.v. prachtige nummers in een gezellige sfeer.

Bekijk de Youtube opname op YouTube Hofkerk-Delft

Bekijke meer foto’s in het Fotoalbum: Top 2000 Make music not war (2022)