Video- Een kerk die kan

Dinsdag  29 september was er een mooie inspiratieavond in de Vierhovenkerk over ‘Een kerk die kan – zoek de bloei van de buurt’, met een verhaal van Marten van der Meulen, medeschrijver van het gelijknamige boekje.

Marten van der Meulen vertelde over pioniersgemeente Assen Zoekt, waar hij bij betrokken is en zijn verhaal was zowel persoonlijk als theologisch doordacht (hij is docent praktische theologie aan de Protestantse Theologische Universiteit). Mooi om te horen hoe het kerk-zijn van onderop, met de eettafel centraal, in de praktijk werkt, met alle ups and downs. En hoe op een natuurlijke manier mensen uit de buurt aanhaken en meedoen. Welk perspectief biedt het voor onze stad en voor onze kerk?

Deze lezing is op video opgenomen.