Wat is geloven?- Zoekdienst 4 februari

Wat is geloven?
Die vraag staat centraal in de zoekdienst in de Nieuwe Kerk op zondag 4 februari.

Wat geloven is, daarover lopen de meningen in onze samenleving sterk uiteen. Voor sommigen is geloven, in de zin van rekening houden met het bestaan van een hogere macht, achterhaald. Iets voor mensen die niet nadenken. Voor anderen is het belangrijk dat ieder op zijn eigen manier gelooft. Weer anderen zeggen: ‘ik geloof alleen in mezelf’. Of: ‘ik geloof wel dat er iets is..’ In de zoekdienst van februari willen bij de vele stemmen over ‘geloven’ ook luisteren naar wat de Bijbel hierover te zeggen heeft. In de Bijbel heeft geloven alles te maken met een persoonlijke relatie met God, een relatie gebaseerd op vertrouwen, waarin je je leven en je kijk op de wereld oriënteert op de dingen die Hij doet en zegt. Dit is een visie op geloven die al eeuwen mee gaat. Maar kunnen we er ook vandaag mee uit de voeten?

Het thema komt terug in mooie liederen, stilte en gebed, gesprek, een lezing uit de Bijbel en een overdenking. Missionair werker René Strengholt gaat voor in de dienst.
De zoekdienst begint om 13.00 uur en duurt ongeveer een uur. Om 12.30 uur staan de deuren van de Nieuwe Kerk open en staan er broodjes, koffie en thee klaar.