Werelddiaconaat: ZWO-project Karamajo 3|2

Zondag 3 februari staat het werelddiaconaat centraal.

In de Hofkerk wordt het project van Kerk in Actie in Oeganda  Karamojong kinderen naar huis en naar school wordt in deze viering speciaal toegelicht. Dit project wordt dit jaar ondersteund door de Hofkerk en de Vierhovenkerk.

In de viering worden ook activiteiten om geld op te halen of om het project meer toe te lichten getoond.

Karamojong kinderen naar huis en naar school

In de Oegandese hoofdstad Kampala leven duizenden kinderen op straat. Ze bedelen, hebben amper te eten en krijgen dagelijks te maken met geweld. Zes partners van Kerk in Actie hebben de handen in één geslagen en werken samen met de kinderen aan een betere toekomst. Ze zoeken contact met hun familie, helpen kinderen aan een dak boven hun hoofd en begeleiden kinderen naar school. Want onderwijs kan de vicieuze cirkel van armoede doorbreken en het kind stabiliteit en toekomst bieden.

Lees meer over  ZWO project – Nieuwe kansen straatkinderen Oeganda

Download hier de folder  ZWO Nieuwe kansen straatkinderen Oeganda