Witte Donderdag

Tijdens de viering van het laatste avondmaal met zijn discipelen gebruikt Jezus in het evangelie van Marcus, Matteüs en Lucas  het beeld van het brood om zijn leerlingen uit te leggen, wat er gaat gebeuren. Het brood wordt gebroken, zijn lichaam wordt gebroken. Jezus laat zo zien dat hij solidair is met alle mensen die lijden. Tegelijkertijd zegt hij over zichzelf ‘IK BEN het brood des levens’. Wie hij is, wat hij doet, de weg die hij gaat, zal leven geven, zoals brood levengevend voedsel is voor mensen. Maar het brood dat hij is, zal voor altijd de honger wegnemen. En honger en dorst naar gerechtigheid zullen voorgoed gestild worden.

Tijdens deze viering in de Lutherse Kerk waarin wij het laatste avondmaal van Jezus met zijn leerlingen gedenken, zullen wij ook het avondmaal vieren. In verbondenheid met elkaar en met Jezus, die het brood des levens is.

De viering op witte donderdag is in de Lutherse kerk  om 19.00u! en is te volgen via het Youtube kanaal van de Hofkerk http://bit.do/Hofkerk-Delft en de kerkomroep