Zoekdienst 7|4- ‘The Passion – Jezus’ lijden, wat kan ik er mee?’

Het thema van de zoekdienst van zondag 7 april in de kapel van de Oude Kerk is We leven deze weken toe naar Pasen. Op allerlei manieren wordt het verhaal van het lijden en sterven van Jezus tot leven gewekt. Vooral de klassieke passies van Bach en – meer eigentijds – The Passion zijn publiektrekkers omdat de muziek en het verhaal ook vandaag veel mensen diep raken.

Ook de zoekdienst van 7 april staat in het teken van het passieverhaal. Een verhaal met zeggingskracht omdat het mooiste en het slechtste van de mens erin zichtbaar wordt: opoffering en kiezen voor lijfsbehoud; vriendschap en verraad; hoop en wanhoop; liefde en haat. Wat heeft het passieverhaal ons na 2000 jaar nog te zeggen en wat kunnen wij er vandaag mee?

In de dienst zoeken we naar antwoorden op die vraag en wordt het verhaal dichtbij gebracht door muziek, teksten uit de bijbel, een overweging en gesprek. De dienst wordt geleid door René Strengholt, missionair werker van de Protestantse gemeente.

De zoekdienst begint om 13.00 uur. Om 12.30 uur gaat de kerk open en staan er broodjes, koffie en thee klaar. Van harte welkom!