Zoekdienst over verlangen

Op zondag 6 september bent u weer welkom bij de zoekdienst in de Oude Kerk. De dienst heeft als thema ‘wat mijn hart verlangt’.
De mens wordt gedreven door verlangens, sommige meer oppervlakkig, sommige dieper. Ons hart kan sneller gaan kloppen van een vakantie die we geboekt hebben, maar ook hunkeren naar contact of erkenning. Wat zijn de verlangens die je leven richting geven en je keuzes bepalen? Welk gemis zit er achter onze verlangens? We spiegelen onze verlangens in de zoekdienst aan een oud lied uit de Bijbel, Psalm 84. Het is een lied over verlangen naar God en naar het huis van God, de plek waar mensen samenkomen om God te ontmoeten. Bij alles waar het hart van een mens naar uit kan gaan, geeft dit verlangen het hart van de dichter richting. En het doet hem goed. Wat kunnen we hiervan leren als we in de dienst stil staan bij onze verlangens?
De dienst wordt geleid door René Strengholt, missionair werker van de Protestantse gemeente.
De zoekdienst begint om 13.00 uur. Om 12.30 uur gaat de kerk open en staan er broodjes en koffie en thee klaar. We houden in deze periode de maandelijkse zoekdiensten in de noordbeuk van de Oude Kerk, met een opstelling waarbij we gebruik maken van de grote tafels die daar staan. Er is daar genoeg ruimte om de vereiste afstand in acht te nemen. De entree is via de hoofdingang onder de toren. Van harte welkom!