Zoekdienst – Wie staat er op jouw verlanglijst?

In de zoekdienst van zondag 1 december, aan het begin van advent en in de week van Sinterklaas, staat ‘verlangen’ centraal.

In de drukte van het leven verliezen we makkelijk oog voor onze diepere verlangens.
Bij alles wat onze aandacht opeist lukt het niet altijd aandacht te hebben voor hoe het met een ander of met onszelf gaat. In de zoekdienst nemen we de tijd om stil te staan bij de vraag: wat maakt ons nou gelukkig? Wat vervult onze verlangens? We doen dit aan hand van een verhaal waarin Jezus, in gesprek met een vrouw, een diepere laag weet aan te boren. Hij heeft oog voor hoe het met haar gaat en zij weet zich gezien. Als hij spreekt over levend water dat een diepere dorst in het leven lest, roept dit bij haar een verlangen naar vervulling op. En ontdekt ze wat Jezus kan hierin voor haar kan betekenen.
Ook op onze zoektocht naar geluk en vervulling kan Jezus een verrassend licht werpen.

De dienst wordt geleid door René Strengholt, missionair werker van de Protestantse gemeente.
De zoekdienst wordt gehouden in de kapel van de Oude Kerk en begint om 13.00 uur. Om 12.30 uur gaat de kerk open en staan er broodjes, koffie en thee klaar. Van harte welkom!